Moda Smart gwarantuje nam lepsze coraz sprawniejsze wyznaczenie naszych celów oraz przygotowanie planu, których ściśle określa ich osiągnięcia. Jeżeli chodzi o własną działalność z pewnością słyszeliśmy już o metodzie SMART, której młodszą siostrą jest metoda SMARTER.
Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/metoda-smarter/
Na czym polega metoda SMARTER?
Metoda ta jest wzbogacona o motywację. Składa się ona z niezapomnianych akcji. Jakie są cechy oraz wspólne różnice obu tych podejść do wyznania i realizacji celów? Sprawdźcie sami!
Klasyczna metoda SMART powstała w ubiegłym wieku. Dzięki temu pracownicy tego działu będą pracować najlepiej jak oni.
SMART to akronim od słów:
S- Specific (konkretny),
M- Measurable (mierzalny),
A- Achievable (osiągalny),
R- Relevant (istotny),
T- „based on Timeline” (określony w czasie).
Jaki musi być cel opracowany metodą SMART?
Powinien on być:
- Konkretny – osoba lub grupa realizująca cel nie ma wątpliwości, na czym on polega
- Mierzalny – jego wykonanie jest możliwe do rzetelnego sprawdzenia, najlepiej, aby cel był wyrażony w liczbach
- Osiągalny – możliwy do zrealizowania
- Istotny – warty poświęcenia swojego czasu oraz energii, posuwający ważne sprawy do dopięcia
- Określony w czasie – z terminem zakończenia
Idealnie przygotowana metoda smart jest w stanie bardzo nam pomóc. Jest to idealny pomysł załatwiających formalności siedząć przy komputerze bez przerwy.
Cel powinien być w takim przypadku:
- Ekscytujący –zapewniający motywację i dodatkową energię
- Zapisany – na papierze lub w formie elektronicznej
Warto uwzględnić, że jeżeli zastosujemy ekscytację celem, to jednocześnie unikniemy jednej z potencjalnych pułapek planowania.
Dzieje się również tak, że cel jest opracowany zgodnie z regułami sztuki, jednak w gruncie rzeczy jest błahy. To znaczy, że nie wpływa on w żadne sposób znacząco na życie biznesowe czy prywatne.
Zobacz też: http://www.czarnobiale.pl/rozwiazanie-umowy-o-prace/