metoda smarter

Moda Smart gwarantuje nam lepsze coraz sprawniejsze wyznaczenie naszych celów oraz przygotowanie planu, których ściśle określa ich osiągnięcia. Jeżeli chodzi o własną działalność z pewnością słyszeliśmy już o metodzie SMART, której młodszą siostrą jest metoda SMARTER.

Przeczytaj też: https://www.wsb.com.pl/metoda-smarter/

Na czym polega metoda SMARTER? 

Metoda ta jest wzbogacona o motywację. Składa się ona z niezapomnianych akcji. Jakie są cechy oraz wspólne różnice obu tych podejść do wyznania i realizacji celów? Sprawdźcie sami!

Klasyczna metoda SMART powstała w ubiegłym wieku. Dzięki temu pracownicy tego działu będą pracować najlepiej jak oni. 

SMART to akronim od słów: 

S- Specific (konkretny),

M- Measurable (mierzalny),

A- Achievable (osiągalny),

R- Relevant (istotny),

T- „based on Timeline” (określony w czasie).

Jaki musi być cel opracowany metodą SMART? 

Powinien on być:

  • Konkretny – osoba lub grupa realizująca cel nie ma wątpliwości, na czym on polega
  • Mierzalny – jego wykonanie jest możliwe do rzetelnego sprawdzenia, najlepiej, aby cel był wyrażony w liczbach
  • Osiągalny – możliwy do zrealizowania
  • Istotny – warty poświęcenia swojego czasu  oraz energii, posuwający ważne sprawy do dopięcia
  • Określony w czasie – z terminem zakończenia

Idealnie przygotowana metoda smart jest w stanie bardzo nam pomóc. Jest to idealny pomysł załatwiających formalności siedząć przy komputerze bez przerwy.

Cel powinien być w takim przypadku:

  • Ekscytujący –zapewniający motywację i dodatkową energię 
  • Zapisany – na papierze lub w formie elektronicznej

Warto uwzględnić, że jeżeli zastosujemy ekscytację celem, to jednocześnie unikniemy jednej z potencjalnych pułapek planowania.

Dzieje się również tak, że cel jest opracowany zgodnie z regułami sztuki, jednak w gruncie rzeczy jest błahy. To znaczy, że nie wpływa on w żadne sposób znacząco na życie biznesowe czy prywatne.

Zobacz też: http://www.czarnobiale.pl/rozwiazanie-umowy-o-prace/

[Głosów:0    Średnia:0/5]

ZOSTAW ODPOWIEDŹ